Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Beton Bordür
Beton Taşı, bordür refüj ve yükseltileri kaldırımdan ayırmak için ve yağmur suyuna yol çizilmesi amaçlanan bir beton bordür taşıdır. Farklı ölçülerde olması farklı kullanım imkânları sağlamaktadır. Bahçelerinizde kullanarak estetik görüntü verirken aynı zamanda bahçenizde oluşabilecek su taşkınlarına engel olmuş olursunuz.

Bordür Yapımı
Bordürler modern tarih boyunca kullanılmış olmasına ve aslında antik Pompeii’de bulunmasına rağmen , yaygın inşaatları ve kullanımları ancak 18. yüzyılda, o dönemde girişilen şehir güzelleştirmeye yönelik çeşitli hareketlerin bir parçası olarak başlamıştır.
18. yüzyıldaki bir dizi Kaldırım Yasası, özellikle 1766 Kaldırım ve Aydınlatma Yasası, City of London Corporation’a Londra sokakları boyunca yaya yolları oluşturma, bunları Purbeck taşıyla döşeme (ortadaki yol genellikle parke taşıydı) ve yükseltme yetkisi verdi. ayırmayı oluşturan bordürlerle sokak seviyesinin üzerinde.
Şirket ayrıca, 1766’dan itibaren vergi aldıkları, temizlik ve onarımı da dahil olmak üzere yolların düzenli bakımından sorumlu tutuldu . Daha önce, caddenin yaya kullanımına ayrılmış alanını sınırlamak için küçük ahşap direkler konulmuştu.
18. yüzyılın sonlarına gelindiğinde, yayaları taşıt yollarından ayırmaya yönelik bu yöntemin yerini büyük ölçüde bordür kullanımı aldı. 19. yüzyılın başlarında makadam yolların tanıtılmasıyla birlikte , Londra sokaklarında bordürler her yerde yaygınlaştı.
Kaldırımlar, kamusal alanlarda fiziksel engelli kişilerin erişimine engel teşkil etmektedir. 1945’te Michigan, Kalamazoo’dan Jack Fisher, şehrin merkezinde hareketliliği kolaylaştırmak için ülkenin ilk bordür kesimlerinden birinin kurulmasını kutladı.
Amerika Birleşik Devletleri’nde, 1990 tarihli Engelli Amerikalılar Yasası (ADA) gibi erişilebilirlik gerekliliklerine ilişkin aktivizm ve federal mevzuatın kabulü, tekerlekli sandalye kullanıcıları ve diğer insanlar için seyahati kolaylaştırmıştır .
Bordür İşlevi
Bordürler, bir dizi işlevin herhangi birini veya birkaçını yerine getirebilir. Kaldırımın kenarını çizerek, yolu yol kenarından ayırırlar ve sürücüleri kaldırımlarda ve çimlerde park etmekten veya araç kullanmaktan caydırırlar. Ayrıca kaldırım kenarına yapısal destek sağlarlar. Bordürler, yağmurdan veya erimiş kar ve buzdan gelen su akışını fırtına kanallarına yönlendirmek için kullanılabilir .
Bordürler bir yolun maliyetini artırdığından, genellikle kentsel ve banliyö alanlarıyla sınırlıdırlar ve belirli drenaj koşullarının (dağlar veya menfezler gibi ) gerekli kıldığı yerler dışında nadiren kırsal alanlarda bulunurlar. Bununla birlikte, bordürler, kentsel ortamlarda bile evrensel olarak kullanılmaz
Bordür – Güvenlik
Düşük hızlı ortamlarda, bordürler motorlu araç trafiğini yönlendirmede etkilidir ve düşük hızlı etkiler için bir miktar yeniden yönlendirme kapasitesi sağlayabilir.
Daha yüksek hızlı yollarda, bordürlerin ana işlevi drenaj sağlamaktır ve çoğunlukla köprü yaklaşım alanlarında veya erozyon riski olan diğer yerlerde kullanılırlar. Kaldırıma çarpan yüksek hızlı bir araç, aslında kaldırımdan uzaklaşmak yerine kaldırıma doğru dönebilir. [6] Kaldırıma çarpan bir araç aynı zamanda takla atarak takla atabilir veya havaya sıçrayabilir.
Araç, bir trafik bariyerinin üzerinden bariyerin koruması amaçlanan nesneye atlanabilir . Kırsal veya yüksek hızlı yollarda nadiren kullanılmalarının bir nedeni budur. Bir trafik bariyeri ile bir bordürün kullanıldığı durumlarda, bir aracın bariyeri aşma olasılığını azaltmak için bariyer kaldırıma yakın veya oldukça gerisinde olmalıdır.
Alana ve seyahat şeridi ile kaplamanın kenarı arasındaki mesafeye bağlı olarak, yolun dış (banket) kenarını belirtmek için bir kenar çizgisi kullanılabilir. Daha belirgin hale getirmek için kaldırımın kendisine retroreflektif yol işaretleme malzemesi de uygulanabilir.
Kaldırımlar aynı zamanda yayaları karşıdan karşıya geçmeye hazırlanırken durmaları veya yavaşlamaları konusunda bilgilendirmek içindir.
Örneğin, bir toplumun kültürel bağlamı ve davranış normları güvenliği etkileyebilir, çünkü insanların kırmızı ışıkta tek başlarına karşıya geçme olasılıkları diğerleriyle kaldırımda beklemekten daha fazladır.
Bordür Türleri
Şekil, malzeme, yükseklik ve bordürün bir oluk ile birleştirilip birleştirilmediğine göre kategorize edilen bir dizi bordür tipi vardır . Kaldırımların çoğu kaplamadan ayrı olarak inşa edilir ve oluk, yol ile bordür arasındaki bağlantı noktasında oluşturulur.
Kombine bordür ve oluk (“bordür ve kanal” olarak da adlandırılır), tek parça halinde birlikte dökülmüş beton bir bordüre ve oluğa sahiptir. “İntegral bordür”, beton kaplamanın bir parçası olarak bütünleşik olarak inşa edilen bordürdür.
Bordür Şekilleri
Bordürler genellikle “bariyer”, “monte edilemez” veya “aşılmaz bordür” olarak da adlandırılan dikey veya neredeyse dikey bir yüze sahiptir. Motorlu araç sürücülerini yoldan çıkmaktan caydırmak için dikey yüzlü bir bordür kullanılır.
Kare (90°-kenar) veya kareye yakın tip, düz bir basamak olduğundan ve bu nedenle yayalar tarafından takılma olasılığı daha düşük olduğundan, kasabalarda ve şehirlerde neredeyse her zaman kullanılmaktadır.
Buna karşılık, eğimli bir bordür, motorlu taşıtların düşük hızda geçmesine izin verir. Eğimli bordür en çok büyük banliyö yollarında kullanılır . Kaliforniya gibi belirli yerlerde, inşaatta verimlilik elde etmek ve maliyetleri düşürmek için tasarımı standartlaştırma çabası vardır. Artan başlangıç fiyatını daha düşük bakım maliyetleriyle dengeleyen 24 inç (610 mm) oluk kullanımı trendler arasındadır. [10] Yaya geçitlerinde ve diğer yaya geçitlerinde , tekerlekli sandalyeler, çocuklar için üç tekerlekli bisikletler , çocuk arabaları ve pusetler gibi küçük tekerlekli araçların geçmesine izin vermek için dar kaldırım kaldırımları kullanılır .
Bu, bazı yayalar için ve özellikle tekerlekli sandalye kullananlar için geçiş yapmayı kolaylaştırır. Motorlu taşıtların kaldırımları düşük hızda geçmesine izin vermek için, tipik olarak araba yolları için daha geniş bordür kesimleri de kullanılır.
Büyük Britanya’da, yayaların bulunduğu yerlerde, akaryakıt istasyonu pompalarında ve araç trafiğinden daha fazla korunmaya ihtiyaç duyan diğer alanlarda “yüksek koruma bordürleri” kullanılmaktadır.
Bunlar 14 inç (36 cm) yüksekliğindedir – eğimli bir alt kısım ve içbükey bir yüz ile standart bordürden çok daha yüksektir. Bunlar aynı zamanda “trief” bordürleri olarak da bilinir.
Yuvarlatılmış bordürler en çok araba yollarında ve sürekli olarak çok sayıda araba yolunun olduğu ve kaldırımın caddeden çimenli bir gerileme olduğu banliyö yerleşim caddelerinde kullanılır. Bu tür bir bordür, yol gibi neredeyse düz başlar, hafif bir eğime kadar içbükey bir şekilde kıvrılır, sonra tekrar neredeyse düz olacak şekilde dışbükey bir şekilde kıvrılarak üzerinden geçmeyi çok daha kolaylaştırır ve aynı zamanda ” bazı yerlerde haddelenmiş” veya “monte edilebilir bordür”.
Bu tür bordürler, inşaatçılar tarafından tercih edilir, çünkü düz bordürler ve oluklar kurmaktan daha ucuzdurlar. Beton kullanılarak döşenmesi daha kolaydırve çelik şablonlar yalnızca gerekli olan ön ve arka formlarla kullanılabildiğinden daha az şekillendirme gerektirir.
Kullanımları ayrıca araba yolu kesimlerine, bordürlere ve apronlara olan ihtiyacı ortadan kaldırarak maliyetleri daha da düşürür.
Bordür Malzeme
Bordürler, asfalt, taş veya duvar blokları dahil olmak üzere birçok malzemeden yapılır, ancak çoğu zaman Portland çimento betonundan yapılır . Malzeme türü, yol için kullanılan kaplama malzemesinin türüne ve istenen işleve veya ihtiyaca bağlı olabilir.
Örneğin, asfalt beton yol yüzeyi ile birlikte kullanılan bir Portland beton bordür, yol yüzeyinin kenarında oldukça görünür bir bariyer sağlar.
Diğer bordür malzemesi türleri arasında taş levhalar, parke taşı ve imal edilmiş döşeme taşları bulunur . Elle kalıplar yerleştirilerek, doldurularak, oturmalarına izin verilerek ve ardından kalıplar çıkarılarak beton bir bordür yapılabilir.
Büyük miktarlarda bordür inşa edileceği zaman, kayar kalıplı bir döküm makinesi kullanmak genellikle daha verimlidir. Bordürler ayrıca merkezi bir yerde prefabrike olabilir ve şantiyeye kamyonlarla taşınabilir. Asfalt bordür genellikle parke makinesi ile yapılır . Bir yolun döşenmesiyle aynı anda oluşturulursa daha ucuz olabilir, ancak beton bir bordürden daha az dayanıklıdır.
Genellikle granitten yapılan taş bordür dayanıklıdır ve buz çözücü tuza karşı dirençlidir . Estetik nedenlerle de seçilir. Granitin bulunduğu alanlarda, beton bordürden daha ucuz olabilir. Granit bordürün bir dezavantajı , pürüzlü ise lastiğin yan duvarını kesebilmesidir.
Belçika blok bordürleri, beton bir kayma üzerine bloklar yerleştirilerek yapılır. Ardından, blokları bir arada tutmak için aralarına daha fazla beton sıkıştırılır. Bu bloklar, monte edilebilir bir bordür oluşturmak için dikey veya açılı olabilir.
Google’da Arayın : Bordür Yapımı
Kaynak : Wikipedia
Daha Fazla Bilgi İçin Bizimle İletişim Kurun
Beton Bordür (Kenar) Nedir?
Beton kenar, piyon ve çiçekli bahçe gibi iki tür zemin arasında sınır oluşturmayı amaçlayan bir peyzaj operasyonudur. Hedeflenen amaç, çimlerin çiçek tarhını işgal etmesini engellemek ama aynı zamanda gelişen manzarayı vurgulamaktır. Kurulum süreci çok çaba gerektirir ve ihtiyaç duyulan tasarıma göre özel olarak uyarlanmış bir peyzaj bordür makinesi kullanılarak gerçekleştirilir.
Peyzaj uygulamaları iki tip beton kenar içerir. İlk olarak, beton bloklar bir istinat yapısı oluşturmak içindir ve harç olmadan kolayca bir araya getirilir. Düz istinat duvarlarından herhangi bir kıvrım yoğunluğuna sahip kavisli yapılara kadar farklı tasarım ve tarzlarda mevcutturlar. Ayrıca, çeşitli renkler arasından seçim yapabilirsiniz.
İkinci tip, prekast beton kenarlardır. Bir araya getirilmesi gereken ayrı bloklardan oluşmaz. Bunun yerine, birçok Denver inşaat şirketinin ihtiyaç duyduğu gerekli parametrelere göre önceden tasarlanmış entegre bir yapıdır .
Büyük blok, başlangıçta birkaç santimetre derinliğinde bir kanal kazılarak zemine gömülür veya basitçe yere serilebilir.
Bu yatırım, betonun güçlü yapısı ve aşırı hava olaylarına dayanıklılığı nedeniyle uzun vadelidir. Betonun ağırlığı, çim köklerinin büyümesini ve gizlice geçmesini etkili bir şekilde engeller.
Ayrıca konut manzarasını vurgulamak için harika bir dekoratif seçenektir.
Beton Bordür
En Uzun Ömürlü Peyzaj Bordür = En Güzel Manzara!
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Bordür Yapımı
Hakkımızda
Firmamız daha modern havalimanları, otoyollar ve şehirler için kayar kalıplı beton serim uygulamaları ile havaalanı apron ve taksi yolları, beton yollar, drenaj hendekleri, tünel kablo kanalları, otoyol bordürleri ve bariyerlerini hızlı, sağlam ve stabil..
İletişim
Barbaros Mh. Al Zambak Sk. Varyap Meridian Site A Blok D.101 Ataşehir / İSTANBUL
FİN BETON - İNŞAAT. SAN. TİC. LTD.ŞTİ. © 2022 Her Hakkı Saklıdır. | By Limon Teknoloji

